boktips

Rädda mig inte

image

Jag blir inte klok på den här bokserien. Första delen var inte alls i min smak. Den kvinnliga huvudpersonen var i ständigt behov av att räddas. I början blev jag helt fascinerad av språket som är vackert, nästan poetiskt. Tyvärr räckte inte de för mig. Vad som fick mig att plocka upp den andra delen i triologin var att en bekant till mig hyllade hela serien som en av de bästa YA hon läst. Jag älskar den här sortens böcker. Så nu sitter jag här halvvägs igenom del två. Och vet fortfarande inte vad jag tycker, egentligen. Jag kommer mest troligt läsa ut den men den är ingen sträckläsar bok. Då gillar jag Änglafall eller Enklaven bättre, samma genre men mer lätt läst.
Vill ni läsa Rädda mig inte själva? Kolla här.

Kommentera

