Uncategorized

Kraften – odinringarna

Tyvärr. Jag säger tyvärr för de två första delarna var underbara. Men den avslutande delen fångar mig inte alls. Serien handlar om Hirka och Rime och är en nydanande fantasy. Olika världar möts och perspektiven förskjuts. Vem är god och vem är ond? Vad avgör vilka val vi gör i livet?
Visst låter det bra? Jo, men nu i sista boken blev världen författaren försöker bygga upp inte tro värdig. Jag lägger undan boken och det är inget gott betyg.
Min motionsbok är desto bättre. Nu vill jag bara ut, ut och lyssna. Det är också en fantasyroman. Lite YA och kärlek och uppoffrande för den goda saken. Lätt och enkelt att förstå vem som är ond och god. Utmärkt när jag är ute och ”springer”.
Askfödd som är min ljudbok går att hitta på Adlibris och är tydligen del ett i en serie.
Kraften är som sagt den avslutande delen i en trilogi.

Kommentera

