Uncategorized

Jag läser sakta 

Jag läser sakta sakta. Inte för att boken är dålig, nej, den är underbar. Precis en sån jag längtat efter. Urban fantasy YA med en kvinnlig huvudperson. Kärlek, slagsmål och ingen som behöver räddas. Action och söt kärlek. Jag läser sakta för jag vill aldrig att den ska ta slut. Jag vill leva i den här världen. Jag vill gå bredvid de här personerna en stund till. Det står att boken är den första i en serie. Tyvärr är den alldeles nyutgiven och jag minns frustrationen över serier jag läst där nästa del inte ens finns än. Turligt nog är det här en bok som är skriven på engelska så det går att läsa direkt den är utgiven. Åtminstone något att glädjas åt. 

Men jösses så jag babblar. Vad är det för bok då? 

Lady midnight av cassandra clare

Om ni läst hennes genombrottsserie kommer ni inte bli besvikna. 

Vill ni själva äga boken kan ni kolla här

Den finns inte på svenska än men det är ett lätt språk. 

Kommentera

