Uncategorized

tova 

Fy för den lede. Jag lyckades inte. Det är det där med tålamod. Sjung 5 sankta Lucia eller räkna till 300. Läraren sa 5 minuter med lätt hand är bra. 5 sekunder med fast hand resulterade i att bitarna tovade fast sig i sig själva. 

Nå här är min tavla 

I hemmets lugna vår gick det bättre. Skillnaden? Mer vatten och lugnare tempo. Och disktrasa att rulla /valka I

Jag klippte rent kanterna. Ops. Säg det inte till nån. 

Som vanligt ville resten av familjen oxå vara med. Dottern gjorde en elefant, men lessna rätt fort. Mannen tovade ihop sin dinosaur men lämnade valkadet åt mig. Resultatet blev rätt okej. 

Till nästa gång? Gör en skiss och planera lite mer. Struktur, färger osv… Jag provade att göra en figur med ett horn. Fast den blev inte så snygg. När vi var i Pite-stan igår såg jag snygga tovade tavlor. En med en spark och några med fåglar. 

Kommentera

