Uncategorized

Japanska sidenband 

Bra jobbat. Vi passar på att räkna på japanska.

Mål? Jag ska tänka på hur jag l

Gör pilar för att visa vilket håll du ska vrida 

är mig bäst och hur jag ska visa för barnen. Det blir ett himla trassel. 

Att tänka på. Noggrannhet ger bättre resultat. Avståndet mellan hacken, cirkelns jämnhet och att man alltid hoppar över samma tal. Jag valde siffran 3 men tror jag glömde nog nån gång. 

20 cm. Det blev inte supersnyggt. Nå fyra andra band kvar och nån gång kommer jag lyckas. Undrar om jag ska skriva mig en beskrivning. Vera blev som besatt och tyckte att det var lätt nog att lära ut även för henne. Hon är noggrannare än sin mamma. 

Nytt försök. Jag passar på att läsa igenom instruktionerna denna gång. Det brukar underlätta. Vi räknar matte. Dubbelt och hälften, jämna och udda tal. 

Kumihimo eller Kongo gumi är de korrekta namnet 

Trots att jag läst instruktionerna gick det är åt fanders efter som jag inte följde de jävlarna. I vanlig ordning blev det lite känslan av ja ja de duger. Vilket nu gör att jag sitter här och klipper ut mall nummer tre! 

Min noggranna man får vara testpilot.

Ett lärkhuvud runt en tändsticka passar bra som knut. 

Jag kom på en sång för att lära barnen. Ner i källaren, å nej en ensam. Vrid, ner i källaren Å nej en ensam. Vrid. 

Nu har jag startat igång på jobbet. Den lättare varianten. Barnen tycker det går som en dans 

Kommentera

