hantverk

Redovisning

Kort presentation av vad jag gjort. Vilka tekniker och vilka vinster och förluster jag gjort. Lärdomar.

1. Hur inspirera eleverna?

Genom att göra själv och ta avstamp i deras eget intresse. Prata om det innan och visa att jag själv tycker det är roligt. Funderar på att spänna upp en gemensam bandväv på fritids som vi kan jobba på tillsammans. Tävling, aktivitetskort, utmaningar?? 

2. Lektionsplanering?

Tydlighet, ha allt framplockat. Lite lagomt bra färdiga alster för barnen att inspireras av.  Variationsteori. Förstå vad de inte förstår. Tydlig start, mitt och avslut. 

3. Min målsättning

Prova olika tekniker och lära mig hur barn lär kring hantverk.

4. Signum

Det blir aldrig fel, det blir bara annorlunda. Jag gillar dova färger och abstrakt och lite barnsligt skapande.

6. Lärdomar

Jag har lärt mig hur det känns att jämföra sig. Att det tar tid att lära sig behärska kunskap. Bara för att jag vet rent teoretiskt hur jag t.ex stickar lyder mig inte händerna.

Kommentera

