hantverk

Trikåplagget 

Jo jo. De tar sig. Allt blev bra förutom mönsterpassningen. Det blev helt tokigt. Kommer inte ta med den här klänningen till Umeå. Nix den blir en hemma klänning. 

Har fållat, sytt fickpåsar och håller på att kanta ärmarna. Tänkte mig en check lista för att få bra resultat när man syr kläder. 1 slarva inte med att mäta dig själv. Kolla i måttabellen vilken storlek som kan tänkas passa. 2 om det är ett nytt mönster sy en toialle (prov) i något slarvtyg. Pressa sömmarna eftersom. 

Nytt försök

jag vet inte jag. Nu känner jag mig så satans kritisk mot mig själv. 

Kommentera

