hantverk · Uncategorized

Plagg i vävt tyg 

Tema tecken i staden. Jag börjar med en enkel modell som förhoppningsvis är enkel att ändra på när jag fått till passformen. 

Jo jag gillar Nora. Den blev fin med en gång. Fast envisa jag fick ett ryck och ville ha en skjortklänning som passar mig. Jävlar varför inser jag aldrig mina begränsningar. Det är svårt ändra ett mönster som inte alls passar min kropp. Backstycket blev snyggt med en gång. Framstycke inte lika snyggt. Att jag sedan i min iver sydde ihop delarna fel är en annan historia. Nåväl. Nu på morgonen verkar det som jag fixat till framstycket med. Så nu blir det föra över ändringar till nya klänningen. Tjoho. Fast det blir nog inte en skjortklänning trots allt. Men en fin klänning i vävt tyg. 

Nu klipper jag i fin tyget. 

Kommentera

