boktips

Mordet på orientexpressen

Jag inser helt plötsligt varför jag som yngre plöjde alla Agatha Christies böcker. De är bra. Bra flyt i språket, lite lagom med ledtrådar. Jag kanske lyckas lista ut vem mördaren är. Inget otäckt mord som beskrivs tokigt detaljerat. Vad jag däremot minns som en nackdel var att de är lika varandra. Och att jag lessna på att mördaren alltid åkte fast och att hennes huvudpersoner var, vad jag minns, lite för perfekta. 

Jag har lyssnat på mordet på orientexpressen och kommit ungefär halvvägs. Jag ger den. 4 kråkor av 5 möjliga. 

Vad det verkar ska den visst bli film med. Om ni vill äga ett eget ex kan ni kolla här

Kommentera

