läsåret 2018

Tidstypiska böcker

Jag har inte ens börjat läsa den. Men nog verkar den vara en typisk sjuttiotalsbok? En av rutorna i min bokutmaning var att läsa en bok som var utgiven samma år som ens födelse. Så 1978 blev mitt år. Först fick jag tips om att söka på bibblo.se och det gjorde jag. Det var lite trixigt men tillslut hittade jag en bok om spanska inbördeskriget. Spansk Revelj. Den andas vänsterromantik. Jag får återkomma när jag hunnit läsa lite mer.

Sen fick jag helt plötsligt mail från bibblo om några böcker som oxå var utgivna 1978. Bland annat Där världen kallas skog av Ursula LeGuinn. Märkligt och kusligt gick hon bort i samma veva som jag var och hämtade boken från bibblo. Jag har läst flera av hennes böcker tidigare och blev uppriktigt ledsen när jag nåddes av nyheterna.

Vad mer? Jag har kommit ur min oförmåga att avsluta böcker och nu känns det roligt att läsa igen.

På återskrivande.

Lämna en kommentar